6.5.10

Asiakaspalvelun ihmeellisyyksiä.

Itse toimin asiakaspalvelutyössä ja tulee tehtyä töitä pääasissa miespuolisten asiakkaiden kanssa. En sen tarkemmin selvittele mitä tekee, mutta ihmetyttää asenne millä asioiden halutaan tapahtuvan.

Tässä työssä on jopa lähes normaalia, että hinnasta yritetään vähän tinkiä pois, ja se on ihan ok ei siinä mitää. Mutta.. Kuvitteletteko te jotkut että hermostumalla ja kovaan ääneen räyhäämällä kuinka vitun kallista tässäkin firmassa on ja vielä ihan paska palvelukin, meiningillä saavanne enemmän alennusta vai vähemmän?

Toinen porukka joka tätä tekee juttelee niitä näitä ja siinä samassa kysäisee, että pytyiskö sitä hintaa vähän kattomaan alaspäin? Ei räyhäämistä vaan yksinkertainen kysymys.

Toinen on se asia, että nuoret ihmiset (tällä tarkoitan alle 30v ihmisiä) osaavat käyttäytyä huomattavasti fiksummin ja muutenkin asiallisesti kun meidän kanssamme asioivat. Mulkkuuskaavan voisi piirtää lähes samassa linjassa missä menee ikäkaari. Mitä nuorempi sen paremmin käyttäytyvä ja mitä vanhempi ni silloinhan me emme tiedä työstämme mitään ja vielä yritämme vanhuksen viimeiset eurot kusettaa kovemmilla hinnoilla kuin aikaisemmin.

Noi kaikki nyt on aika kärjistetysti ja todella suuresti yleistäen kirjoitettu. Nii ja tuohon ikä asiaan jos vielä tullaan niin ylivoimaisesti pahin on: ikää yli 50v, rahaa enemmänkin kuin tarpeeksi ja tietotaitoa omasta mielestään enemmän kuin koko kylässä yhteensä. Tällöinhän hinta pitää myös saada aivan minimaaliseksi, kun kumminkin tunnen myös sen teidän nönnönnöö johtajan. Soitan sitten sille ja sovin hinnat jos ei teiltä löydy asiakaspalvelua.

Ei kommentteja: